לימודים מקצועיים
התלמידים יכולים להתקדם גם בלימודי רשות והעשרה במגוון מסלולים ובניהם:
דף יומי, רמב"ם, מסיימי תנ"ך, מסיימי משנה, צמחי מרפא, עזרה ראשונה, מחשבים וסייבר, נגינה, הרכבים, ציור, פיסול, צורפות, נגרות ועוד. לכל ילד הכיוון המתאים לו.
לימודים בחטיבה
חטיבת שפע שמה לנגד עיניה את השאיפה והחתירה המתמדת "עד בלי די". בחטיבה אנו מחפשים להתקדם ולהתרומם בכל המישורים. להתעלות רוחנית, להתקדם לימודית ולהתפתח חברתית.
יום הלימודים בחטיבה הוא ארוך ואינטנסיבי, היום מתחיל בתפילת שחרית בשעה 7.45 ומסתיים בשעה 16.35. יום הלימודים מחולק לחצי יום של לימודי קודש וחצי יום של לימודים כללים כאשר בין לבין פוגשים הילדים מגוון דמויות ומתחברים לעולם רוחני וחברתי עמוק.
בחטיבה, כמו בישיבה כולה, מודגש הגוון החסידי, השם דגש על עבודת ה' בשמחה ובחיות.בחטיבה מתקיימים התוועדויות ומשמרים אל תוך הלילה על פי יכולתם ורצונם של התלמידים.צוות ההדרכה בישיבה פועל כחלק אינטגרלי מצוות הישיבה, ובכובע זה הם ופותחים בפני התלמידים מסלולים של רגש ושל מחשבה אל עולמם הפנימי והרוחני. קשרים אלה נשמרים לא רק מעבר לשעות הלימודים אלא גם לאחר סיום החטיבה וסיום התיכון כאשר בוגרי החטיבה ממשיכים להגיע לישיבה לפעילויות ולאירועים שונים.
בלימודי הקודש פוגשים הילדים את התורה שבכתב והתורה שבע"פ ברמות שונות על פי יכולתם. לימודי הגמרא מחולקים לימוד עיוני מעמיק עם מחנכי הכיתות ולימוד בקיאותי מהיר המחולק לרמות שונות המביאות לידי ביטוי את יכולתם של הילדים. בשני סגנונות הלימוד הן העיוני והן הבקיאותי מובילות קבוצת האשכולות אשר מסיימת מסכת כל שנה בבקיאות ולומדות לימוד מעמיק עם ראשונים ואחרונים בעיון.
בלימודי החול פוגשים הילדים את כל מקצועות הדעת ונדרשים לשאוף להגיע ליכולות העומדות ברף העליון של מערכת החינוך. גם כאן ישנן קבוצות מובילות כגון קבוצת הסיירת במתמטיקה הלומדת בקצב מוגבר ומעמיק המכין את התלמידים למסלול מצטיינים של 5 יח"ל (או לחילופין מסלול מתמטיקה לתואר ראשון במסגרת תכנית 'אקדמיה ותיכון') ומשלבת לימודי מגמת מחשבים כבר מכיתה ז' כהכנה לבגרות במגמה משנית (נוספת למגמה הראשית).
בכיתה ט' יפגשו התלמידים טעימות ממסלולי המגמות העומדים לפניהם בתיכון כגון פיזיקה, ביולוגיה, רפואה, משפטים, מחשבים, היסטוריה וגאוגרפיה.
בנוסף ללימודי החובה יכולים התלמידים להתקדם גם בלימודי רשות והעשרה במגוון מסלולים בסוף יום הלימודים. בין המסלולים יש לימוד על צמחי מרפא, עזרה ראשונה, מחשבים וסייבר, ציור, פיסול, נגרות , צורפות ועוד. חלק משיעורים אלה ניתנים בתוך יום הלימודים ומאפשרים לכל ילד לבחור את הכיוון המתאים לו.
בתחום החברתי פוגשים הילדים שלל אתגרים החל מיומם הראשון בישיבה. את תחילת השנה מארגנים תלמידי כיתות ח' לתלמידי כיתות ז' במסגרת תוכנית הנקראת "אח לאח" ובה מפעילים תלמידי ח' את תלמידי ז' ומלווים אותם הן בתחילת דרכם והן בלימוד חברותות במהלך כל שנת הלימודים. גם במשמרים ובהתוועדויות מתקיימת שותפות בין ילדי המחזורים השונים ונעשות פעילויות של חיבור בין הילדים דבר המחזק את הקשר בין הילדים ונותן לבעלי היכולת לפתח חוש מנהיגות אחריות והובלה כלפי חבריהם.
שלושה שיאים חברתיים המתקיימים במהלך השנה והם מחנה הגיבוש, חידון המוסיף והולך, והטיול השנתי: מחנה הגיבוש מתקיים בתחילת השנה בהובלה של ילדי כיתה ח' כלפי ילדי כיתה ז'. המחנה נמשך שלושה ימים וכולל בתוכו משחקים חברתיים ופעילויות מאתגרות השוברות את המחסומים בין הילדים וגם מלמדת כל אחד מה היכולות הטמונות בו בפנים. חידון המוסיף והולך הוא חידון המתקיים לקראת אמצע השנה ובו מתחרים ילדי הכיתות השונות במגוון תחומים לימודיים, חברתיים והיתוליים מתוך מטרה לסכם ולאסוף את כל החומר הנלמד לכדי מקשה אחת ולתת טעם טוב ותחושה של התקדמות לילדים. החידון כולל חומרים ברמה גבוהה, אשר מאתגרת את כל הרמות והתחומים כאחד. הטיול השנתי הינו פרי השנה והוא תוצר של שנה משותפת ומאתגרת. הטיול הינו טיול אתגרי (כגון מסלול חוף לחוף או נודד מדבר) המביא את האחד לראות את עוצמת היחד והסיוע ההדדי ונותן לילדים לראות את תוצרי השנה בצד האישי (האמונה ביכולת האישית) ובצד החברתי (העזרה ההדדית והתרומה לכלל).
שנזכה להמשך יצירה מתוך חדווה
צוות החטיבה
הלימודים הכלליים בתיכון
בישיבה שמים דגש על לימודים כלליים ברמה המותאמת לכל תלמיד כשהמטרה היא שהתלמיד ימצה את כישוריו יכולתו ורצונותיו בצורה המיטבית.
יש לנו רצון שהתלמיד ישכיל ילמד יפתח מיומנויות למידה ורצון אמיתי ללמוד ושבסופו של דבר יצא גם עם תעודת בגרות מצויינת.
לימודי האנגלית והמתמטיקה
בלימודי האנגלית והמתמטיקה כל שכבה מחולקת לשלוש הקבצות.באנגלית ההקבצות הן: דוברי אנגלית המסיימים את חובותיהם בסוף כיתה י"א.
הקבצה של 5 יחידות והקבצה של 4 יחידות.
במתמטיקה ההקבצות מחולקות להקבצות של 3, 4, 5 יחידות כשהמטרה היא לעודד את התלמידים לעבוד כדי להצליח במתמטיקה ברמה הגבוהה ביותר. לשם כך הישיבה גם נותנת שעות פרטניות רבות ושעות המוקדשות למתמטיקה על ידי משרד החינוך כך שישנם תלמידים הלומדים במסגרת נוספת של עבודה פרטנית של עוד כ3 שעות עם מורה כדי למקסם את יכולותיהם בתחום זה.
חלוקת המקצועות בכיתות השונות.
בכיתה ט'- התלמידים לומדים : אנגלית, מתמטיקה, תנ"ך, היסטוריה, מדעים, אזרחות , ספורט, לשון.
בכיתה י': .אנגלית, מתמטיקה, תנ"ך, היסטוריה , לשון, השכלה כללית, מחשבת ישראל, ספורט, מדעים.
מלבד המקצועות הנלמדים במסגרת כיתתית. התלמידים כבר מחולקים למגמות.
בכיתה י"א:
אנגלית, מתמטיקה, תנ"ך, היסטוריה, אזרחות, ספורט, לשון. ספרות, מגמות.
בכיתה י"ב:
אנגלית, מתמטיקה, תנ"ך, אזרחות, ספורט, לשון, ספרות, מגמות.
בכיתות י"א וי"ב מוקדשות הרבה יותר שעות למגמות השונות.
המגמות
מטרת המגמה היא ללמוד מקצוע אחד או יותר במסגרת מוגברת. כך יכול התלמיד ללמוד מקצוע שמעניין אותו במיוחד במסגרת מורחבת. במדעים המדוייקים הוא גם ייחשף ללימוד במעבדות תוך ערכה של ניסויים בשדה המחקר שלו.
בתחום של מדעי הרוח הוא ילמד לכתוב עבודה אקדמית על פי כל הכללים.
המגמות המוצעות כיום לתלמידי כיתה י' הם :
פיזיקה, ביולוגיה, היסטוריה וגיאוגרפיה.
מלבד זאת, קיימת אפשרות למגמת משנה – למעוניינים. מגמת המשנה משתנה משנה לשנה ואופיה נקבע על פי בחירת התלמידים. לדוג': מג' רפואה, מג' מחשבים, מג' משפט עברי ועוד.
ישנם מתלמידי הישיבה המשתלבים במסגרת מגמת על אזוריות בירושלים, לדוג' – מג' ערבית, מג' משפט עברי, מג' כלכלה ועוד
אקדמיה בתיכון
“אקדמיה בתיכון“ היא תכנית למצטיינים המקודמת על ידי משרד החינוך והאוניברסיטה הפתוחה ותלמידי שפע המצטיינים משתתפים בה. במסגרת התוכנית לומדים התלמידים קורסים של האוניברסיטה הפתוחה בהנחיה מוגברת. הקורסים נחשבים כיחידות בגרות מוגברת. ציוני האוניברסיטה הפתוחה מוכרים בכל המוסדות האקדמיים בארץ.
אשכולות
קבוצת אשכולות מהווה את חוד החנית של לימודי הגמרא בישיבה. תלמידים מכל כיתות התיכון לומדים כחבורה קבועה בבית-המדרש המובלת על-ידי ר"מ משלה, כשהוא מנחה אותם ללמוד בהעמקה יתרה תוך כתיבה ויצירה. הנוכחות הקבועה, רחש הלימוד והעניין שנוצר מתסיסים את האווירה בבית המדרש ומשפיעים על כלל התלמידים
על פי דרכו
במסגרת הלימודים הכלליים אנו עושים מאמץ להלוך נגד רוחו של כל אחד – ולהביא אותו להשיג ’קצת יותר‘ ממה שהוא מדמיין שהוא יכול. הלימודים עיוניים ומכוונים לתעודת בגרות מעולה – ואף מעבר לה. חלק מהתלמידים מתחילים בלימודי תואר במקביל ללמידה לבגרות ומגיעים להישגים יפים.
חינוך גופני
הרמב"ם: "המשובח שבמיני התעמלות הוא שיתעמל עד יגיעת הגוף, שתגיל הנפש ותשמח, כמו הצורה והצחוק בכדור… ותכוון בכל מיני התעמלות שתחבר בהם לבעליהם עד שיגיע שמחה ושעשוע וגילה" (פרקי משה, מאמר השמונה עשר)
הספורט הינו מרחב חינוכי בזכות ההתרחשויות המובנות והערך המוסף הטמון בו:
פיתוח יכולות חברתיות וקבוצתיות, מנהיגות טובה, יכולת נשיאת תסכול, תפקוד תחת לחץ, שיתוף פעולה, חינוך למצוינות, קבלה של מרות, ציות לחוקים ועוד..
במהלך השנה מתקיימים אירועי ספורט מגוונים בהם התלמידים לוקחים חלק פעיל.